Виктория Чучумишева, МенторМейт: Важно е да предоставяме опции за сесии на живо на колеги от различни градове

В месеца за осведоменост за психичното здраве (#MentalHealthAwareness), се радваме, че можем да дадем гласност на огромна компания, отдавна оценила важността на този аспект от живота на своите служители. МенторМейт е една от най-бързо разрастващите се компании за разработка на специализиран софтуер, развиваща дейност на три континента, в над 35 държави. В България има офиси в цели 5 града – София, Пловдив, Варна, Велико Търново и Русе. Горди сме, че именно MindFit е изборът на МенторМейт за социална придобивка за психично здраве, която предоставят на своите служители. Какво провокира компанията да се погрижи за менталния баланс на членовете на екипите си, кои са основните ценности, които я отличават като работодател и какви възможности предлага, разбираме от Виктория Чучумишева, HR Manager в МенторМейт.

 

Разкажете ни малко повече за компанията – колко специалисти работят в България и в какви основни направления?

Ние в МенторМейт предлагаме на своите клиенти услуги за цялостна дигитална трансформация. В момента в екипите ни работят над 1 100 човека в повече от 35 страни по света. Имаме офиси в държави на три континента (България, Швеция, САЩ и Парагвай) и това ни позволява да покрием девет часови зони и така да си сътрудничим максимално ефективно с клиентите ни. Главните направления, в които е разделена дейността ни, са три – стратегия, дизайн и софтуерно инженерство, а компаниите, с които си партнираме най-активно, оперират в сферата на здравеопазването, финансите, образованието,промишлеността и земеделието.

 

Какви са главните ценности на МенторМейт като работодател?

Когато говорим за ценностите на нашата компания, става дума за идеалите, които определят начина ни на работа. И тук е мястото на първата ни основна ценност: ползотворното сътрудничество. Членовете на екипите ни си сътрудничат не само помежду си, но и с клиентите и така успяваме да създадем възможно най-успешните продукти и услуги. Стараем се и винаги да бъдем почтени както към клиентите, така и към колегите си. Гъвкавостта е друга наша ценност, която изисква да адаптираме подхода си спрямо вечно изменящите се обстоятелства. Ценим също прозрачността в отношението ни към хората и работата и се стремим да бъдем взискателни в изпълнението на всяка една задача.

 

Кои са най-важните новини и възможности, свързани с МенторМейт, от началото на годината?

Едно от най-значимите събития за МенторМейт през изминалите месеци е придобиването на парагвайската компания за специализиран софтуер Software Natura, които бяха наши партньори в продължение на повече от година, преди да станат част от нас. Така компанията ни стъпи и в Латинска Америка, в момента от офиса ни в столицата Асунсион работят повече от 100 наши нови колеги и това дава допълнителен положителен тласък на глобалния ни характер.

 

Как осъзнахте, че социална придобивка за психично здраве е важна част от пакета, който е на разположение на колегите ви?

При нас темата за менталния баланс излезе на фокус по време на пандемията. И преди бяхме инвестирали усилия в подкрепа на здравето на нашите колеги (в посока физическо здраве, правилно хранене и справяне със стрес), но 2020 г. провокира много промени в начина на живот, начина на работа и общуването помежду ни. Както много други компании, на нас също ни се наложи да променим голяма част от политиките, процесите и фокусите си. Една от темите на дневен ред бяха придобивките ни. Пакетът, който предлагахме, вече не беше приложим и започнахме да го преосмисляме. Знаехме, че периодът е труден за всички колеги и на личностно ниво, и затова искахме да осигурим психологическа подкрепа. Отначало обмисляхме това да бъде опция за избор от Гъвкавия ни пакет с придобивки, но осъзнахме, че грижата за менталното здраве не може да бъде за сметка на нещо друго. Затова я отделихме като самостоятелна придобивка.

 

Как научихте за MindFit и защо се спряхте именно на нас?

Въведохме психологическите консултации като придобивка през 2021 г., а с MindFit си партнираме от 2022 г. до сега. В началото, докато проучвахме доставчици, платформи и специалисти, установихме, че този тип услуги тепърва се развиват, и не успяхме да открием напълно подходящ вариант за нас. След известно време подновихме проучването и открихме MindFit. Платформата ни грабна с няколко неща. Тя обединява доказани професионалисти в сферата, които също така практикуват в цялата страна – за нас това е важно, тъй като имаме офиси в пет български града и искаме да предоставим на всички колеги опции за сесии на живо. Самата платформа е лесна за използване и не на последно място, MindFit ни предложи гъвкавост в съвместната работа и условията, така че да отговарят на нашите нужди.

 

Как се справихте вие с предизвикателствата на дистанционната работа, що се отнася до поддържане на ефективна и открита връзка с всеки член на екипа?

Да, това наистина е предизвикателство и заедно с лидерския екип на компанията ежедневно работим, за да съхраняваме културата ни на открита комуникация. При нас дистанционната работа не е нещо ново – винаги сме работили с дистанционни екипи в България, а клиентите ни са предимно в САЩ. Все пак след пандемията мащабите се промениха, тъй като голяма част от колегите (около 70%) избраха да работят основно дистанционно. Наложи се активно да развиваме нови практики в посока поддържане на чувството за принадлежност към компанията, сплотеността на екипите, откритата комуникация и информираността. Мениджърите в компанията ни имат опит във воденето на дистанционни екипи и правят регулярни 1:1 срещи с колегите, като периодично ги провеждат и на живо. Част от новите практики, които въведохме, са също: възможност за екипни събирания, които всеки колега може да инициира с цел опознаване и сплотяване на екипите, месечни събирания в офисите на различна тематика, по-регулярни срещи за ъпдейти на ниво компания и на ниво отдел.

 

Става ли все по-нормално да се говори за психичното здраве на работното място?

Смятам, че се говори малко по-свободно по темата, но все още не напълно открито и без притеснение. Все още има стигма и са необходими усилия и осъзнатост, за да може това да бъде нормална тема за разговор. Има нужда и мениджърите да навлязат още по-навътре в темата и да се чувстват комфортно да я повдигат пред екипите си, да идентифицират притеснителни сигнали и да могат да предлагат насоки за помощ.

 

Какви придобивки са на разположение на членовете на екипите на МенторМейт?

Придобивките на разположение на колегите ни варират спрямо модела на работа, но стандартният пакет включва:

➔ Гъвкав пакет от 12 придобивки, от които колегите могат да избират две удобни и предпочитани от тях опции

➔ Електронен подпис

➔ Шест психологически сесии годишно

➔ Бюджет за екипни събирания

➔ Индивидуален обучителен бюджет (за сертифициране, различни курсове и т.н.)

➔ Бонуси за препоръка на кандидати

➔ Допълнителни дни отпуск на база стаж

➔ Отстъпки и преференциални условия за различни обекти

 

Какви цели сте си поставили като компания за 2023 г.?

Една от главните ни цели за 2023 г. е да продължаваме да развиваме тройния подход в работата ни. Той съчетава, както вече споменах, стратегия, дизайн и софтуерно инженерство и осигурява на клиентите ни пътя към тяхната дигитална трансформация. Във вътрешен план основните ни цели са свързани с менажирането на глобалния характер на компанията от гледна точка на нарастващите ни размери и географско присъствие, както и с непрекъснатото усъвършенстване на нашите специалисти.

 

Ако темата ти е интересна, запиши се за бюлетина на MindFit, в който всеки месец споделяме актуална информация и практични съвети, свързани с поддържането на добро психично здраве.

Имаш въпрос към екипа?

Свържи се с нас на hello@mindfit.bg или чрез контактната ни форма.

Абонирай се за нашия бюлетин

Ако искаш пръв да научаваш за новостите покрай MindFit.

Вход